Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) sadarbībā ar pašvaldībām un Latvijas Pašvaldību savienību 2015. gadā uzsāka Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) tīkla izveidi. VPVKAC ir pakalpojumu pieteikšanas vietas pašvaldībās, kur iedzīvotāji līdztekus ierastajiem pašvaldības pakalpojumiem var pieteikt arī atsevišķus pieprasītākos valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumus.
VPVKAC sadarbība pakalpojumu sniegšanā noris ar 12 valsts iestādēm:
- Būvniecības valsts kontroles biroju (BVKB),
- Lauku atbalsta dienestu (LAD)
- Nacionālo veselības dienestu (NVD)
- Nodarbinātības valsts aģentūru (NVA),
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi (PMLP),
- Sociālās integrācijas valsts aģentūru (SIVA),
- Uzņēmumu reģistru (UR),
- Valsts darba inspekciju (VDI),
- Valsts ieņēmumu dienestu (VID),
- Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru (VSAA),
- Valsts zemes dienestu (VZD),
- Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu Valsts komisiju (VDEĀVK).
Atkarībā no pašvaldības un attiecīgās iestādes noslēgtā sadarbības līguma klientiem pieejami:
- klātienes pakalpojumi (iesniegumu pieņemšana),
- pilnvarotie e-pakalpojumi („e-asistents”),
- konsultācijas un palīdzība e-pakalpojumu pieteikšanā.
Šeit var saņemt arī informāciju par tuvākajām valsts iestāžu reģionālajām struktūrvienībām, to darba laikiem un pakalpojumu pieteikšanas kārtību, kā arī praktisku palīdzību darbā ar datoru, internetu un eID viedkartes lasītāju.
VPVKAC izveides pamatā ir Koncepcija par publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidi. Valsts pārvaldes iekārtas likuma 98. pants nosaka, ka VPVKAC valsts pārvaldes pakalpojumus pēc iespējas sniedz viena klientu apkalpošanas centra ietvaros klātienē vai elektroniski arī tad, ja to sniegšanā ir iesaistītas vairākas iestādes vai citi tiesību subjekti. VPVKAC darbību regulē Ministru kabineta 2017. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 401 „Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību”.
Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri pašlaik ir pieejami 90 pašvaldībās, to darbu koordinē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.
Jēkabpils novada VIESĪTES VPVKAC Adrese: Brīvības iela 10, Viesīte, Jēkabpils. nov. Telefons: 66954857 , 28680097 E-pasts: viesite@pakalpojumucentri.lv |
Jēkabpils novada AKNĪSTES VPVKAC Adrese: Skolas iela 7, Aknīste, Jēkabpils nov. Telefons: 25445855 , 66954802 E-pasts: akniste@pakalpojumucentri.lv |
Jēkabpils novada SALAS VPVKAC Adrese: Susējas iela 9, Sala, Salas pag., Jēkabpils nov. Telefons: 66954845 , 27307602 E-pasts: sala@pakalpojumucentri.lv |
Jēkabpils novada RUBENES VPVKAC Adrese: “Svīres”, Rubeņi, Rubenes pag., Jēkabpils nov. Telefons: 66954865 , 65228160 E-pasts: rubeni@pakalpojumucentri.lv |
Kas vajadzīgs, dodoties uz VPVKAC?
- Ierodoties VPVKAC, jāuzrāda pase vai personas apliecība (eID);
- Ja plāno izmantot e-pakalpojumus, identitātes apliecināšanai nepieciešami vai nu internetbankas piekļuves rīki (lietotāja numurs, kodu kalkulators vai viedttālrunis ar aktivizētu SmartID lietotni – lielākajai daļai pieprasītāko pakalpojumu), vai arī personas apliecība (eID), kurā aktīvs autentifikācijas sertifikāts (atsevišķu e-pakalpojumu saņemšanai var būt nepieciešams arī aktivizēts e-paraksta sertifikāts), vai arī eParaksta viedkarte ar pieejas kodiem.
Atkarībā no pakalpojuma specifikas var būt nepieciešami papildu dokumenti, tāpēc iesakām iepazīties ar izvēlētā pakalpojuma aprakstu, kas atrodams, uzklikšķinot uz saites, kas iekļauta pakalpojuma nosaukumā.