Jēkabpils novada pašvaldība šogad pasūtīja visiem pašvaldības tiltiem veikt inspekcijas, lai noskaidrotu pašvaldībai piederošo tiltu stāvokli, informē Infrastruktūras apsaimniekošanas nodaļas vadītājs Ainārs Skromāns.
Pēc inspekcijas atzinumu saņemšanas kopumā pašvaldībai piederošie tilti vērtējami, kā apmierinošā stāvoklī. Saskaņā ar veikto inspekciju, pašvaldības tilti ir sadalīti 5 kategorijās:
- Tilti labā un ļoti labā stāvoklī (skatīt pievienoto tiltu sarakstu).
- Tilti apmierinošā stāvoklī (skatīt pievienoto tiltu sarakstu).
- Tilti sliktā stāvoklī ar bojājumiem, kas 10 gadu laikā progresēs līdz kritiskam līmenim (skatīt pievienoto tiltu sarakstu).
- Tilti ar kritiskiem bojājumiem, kas ietekmē tiltu nestspēju un/vai satiksmes drošību (skatīt pievienoto tiltu sarakstu).
- Tilti, kuriem nepieciešams ieviest satiksmes ierobežojumus (skatīt pievienoto tiltu sarakstu).
Pēc inspekcijas veikšanas ir secināts, ka 8 pašvaldības tiltiem būtu jāplāno veikt speciālo inspekciju, kas sevī ietver ģeotehnisko izpēti, pārbaudīt tilta konstrukcijas ar slodžu modeļiem, noteikt ar kādu kopējo transportlīdzekļa masu (t) un maksimālo ass slodzi (t) iespējama tālāka tilta ekspluatācija.
Nr. p.k. |
A/c |
Šķērslis |
Tilta garums |
1 |
Ozolkalni - Sapņi - Klosteri |
Eglona |
24 |
2 |
Dārznieklauks - Mežindrāni |
Tilts |
12 |
3 |
Saulieši - Ķesterāres - Ievu Līči |
Ziemeļsusēja |
24 |
4 |
Akoti - Birži |
Tilts |
8.5 |
5 |
Rogas - Ķesteri |
Tilts |
6.6 |
6 |
Bērziņi - Pavējas |
Pikstere |
18 |
7 |
Spranskas - Upmaļi |
Melnupīte |
18 |
8 |
Strēļi - Lejas Polāni |
Pikstere |
18 |
Diemžēl līdzekļu trūkuma dēļ tilti pašvaldībā tiek uzturēti minimālā apjomā, piemēram veicot bedrīšu lāpīšanu vai veicot tikai sīkus remontdarbus, lai nepasliktinātu tilta stāvokli. Iemesls, ka tiltu uzturēšana tiek atstāta novārtā ir līdzekļu trūkums, jo tiltu atjaunošanas vai remontdarbu izmaksas ir lielas un pašvaldībai nav iespējas rast līdzekļus visu tiltu atjaunošanai vai remontēšanai. Pēc inspekcijas veikšanas ir apkopotas arī izmaksas, lai zinātu, cik nepieciešami līdzekļi tiltu atjaunošanai minimālajā programmā un cik būtu izmaksas, ja tiltus savestu kārtība un atjaunotu pilnībā. Lai visus pašvaldības tiltus atjaunotu pēc minimālās programmas būtu nepieciešami 1 277 200,16 Euro, bet lai atjaunotu un pilnīgi savestu kārtībā, būtu nepieciešami 11 066 941,06 Euro. Summas ir iespaidīgas un tādu līdzekļu pašvaldībai tiltu atjaunošanai nav. Tādēļ tiltu tiks remontēti prioritārā secībā un atbilstoši pieejamajam finansējumam.
Diemžēl ir jāsecina tas, ka, ja valsts neradīs risinājumus un finansiālu atbalstu tiltu salīdzinoši straujai sakārtošanai, varam sagaidīt sekas, kas sāpīgi skars gan iedzīvotāju mobilitāti, gan drošību, gan tautsaimniecību kopumā.
1. Tilti labā un ļoti labā stāvoklī.
Nr. p.k. |
A/c |
Šķērslis |
Tilta garums |
1 |
Neretas iela |
Satiksmes pārvads |
46.4 |
2 |
Ādamsona sala |
Daugava |
81 |
3 |
Augšzemes iela |
Dienvidsusēja |
36 |
2. Tilti apmierinošā stāvoklī.
Nr. p.k. |
A/c |
Šķērslis |
Tilta garums |
1 |
Daugavsalas iela |
Daugava |
198 |
2 |
Kurzemes iela 2 |
Gāj.pārv. pār dz/c. |
27 |
3 |
Rīgas iela |
Donaviņa |
3.8 |
4 |
Melioratoru iela |
Suseja |
24 |
5 |
Marinzeja-Rijnieki |
Marinzeja |
5.3 |
6 |
Skudras - Galejas - Leicāni |
Saka |
120 |
7 |
Gargrode - Vecstuburi |
Ziemeļsusēja |
26 |
8 |
Upieši - Saliņas - Ceļinieki |
Podvāze |
18 |
9 |
Saulieši - Ķesterāres - Ievu Līči |
Ziemeļsusēja |
21 |
10 |
Mežmuiža-Zeltiņi |
Mēžmuiža |
23,5 |
11 |
Debesnieki - Spēlēni |
Eglona |
10 |
3. Tilti sliktā stāvoklī ar bojājumiem, kas 10 gadu laikā progresēs līdz kritiskam līmenim.
Nr. p.k. |
A/c |
Šķērslis |
Tilta garums |
1 |
Dūņupes iela |
Dūņupe |
18 |
4 |
Dzirnavu iela |
Radžupe |
18 |
2 |
Ozolkalni - Sapņi - Klosteri |
Eglona |
24 |
3 |
Alkšņi - Muktāni |
Dviete |
18 |
4 |
Upespriekulāni - Ziedi |
Podvāze |
18 |
5 |
Pilskalns-Zirnaites |
Nereta |
18 |
6 |
Kropiņi-Druvasnieki |
Mārsna |
18 |
7 |
Ķikuri-Kursieši |
Bērzaune |
18 |
8 |
Pieterāni-Pieterānu pļavas |
Bērzaune |
18 |
9 |
Tadaine - Puriņi |
Eglona |
18 |
10 |
Upītes-Tauriņi |
Eglona |
18 |
11 |
Bērziņi - Pavējas |
Pikstere |
18 |
12 |
Putniņi- Putniņu purvs |
Nereta |
18 |
13 |
Luksti-Graudiņi |
Mārsna |
18 |
14 |
Antūži-Kursiešsala |
Bērzaune |
18 |
15 |
Skārdupītes-Ūdenāni |
Dienvidsusēja |
30 |
4. Tilti ar kritiskiem bojājumiem, kas ietekmē tiltu nestspēju un/vai satiksmes drošību
Nr. p.k. |
A/c |
Šķērslis |
Tilta garums |
1 |
Dārznieklauks - Mežindrāni |
Tilts |
12 |
2 |
Rožkalni - Ošāni |
Ziemeļsusēja |
24 |
3 |
Upieši - Saliņas - Ceļinieki |
Piestiņa |
17 |
4 |
Saulieši - Ķesterāres - Ievu Līči |
Ziemeļsusēja |
24 |
5 |
Akoti - Birži |
Tilts |
8.5 |
6 |
Rogas - Ķesteri |
Tilts |
6.6 |
7 |
Spranskas - Upmaļi |
Melnupīte |
18 |
8 |
Strēļi - Lejas Polāni |
Pikstere |
18 |
5. Tilti, kuriem nepieciešams ieviest satiksmes ierobežojumus
Nr. p.k. |
A/c |
Šķērslis |
Tilta garums |
Nepieciešamais ierobežojums |
1 |
Ozolkalni - Sapņi - Klosteri |
Eglona |
24 |
Paredzēt pilnas masas ierobežojumu 30t. |
2 |
Dārznieklauks - Mežindrāni |
Tilts |
12 |
Paredzēt pilnas masas ierobežojumu 30t. |
3 |
Saulieši - Ķesterāres - Ievu Līči |
Ziemeļsusēja |
24 |
Paredzēt pilnas masas ierobežojumu 30t. |
4 |
Akoti - Birži |
Tilts |
8.5 |
Paredzēt pilnas masas ierobežojumu 30t. |
5 |
Rogas - Ķesteri |
Tilts |
6.6 |
Šobrīd tilta ekspluatāciju paredzēt vieglajam transportam līdz 2,5 t |