Sabiedrība
foto

Droša sūtījumu piegāde ir viena no Latvijas Pasta prioritātēm, ko iespējams īstenot vien tad, ja sūtījuma saņēmējs ir parūpējies par atbilstošu un identificējamu pastkastīti. Ja tā būs bojāta, uz tās nebūs precīzas adreses, tā atradīsies nesasniedzamā vietā vai īpašumā vispār nebūs uzstādīta, tad sūtījuma piegāde dzīvesvietā nebūs iespējama, un pēc tā būs jāmēro ceļš līdz tuvākajai pasta nodaļai vai arī tas tiks atgriezts sūtītājam. 

Latvijas Pasta darbinieki ikdienā nereti sastopas ar izaicinājumiem, ko rada bojātas, neidentificējamas vai vispār neuzstādītas pastkastītes. Reizēm to izmērs neatbilst saņemamajiem sūtījumiem vai arī tās ir novietotas nepiemērotās un pastniekam grūti pieejamās vietās. Tikpat svarīgi ir uz pastkastītes norādīt precīzu adresi, tai skaitā dzīvokļa numuru vai mājas nosaukumu, nevis, piemēram, tās īpašnieka vārdu un uzvārdu.

Jēkabpils novadā pastnieki apkalpo 33 086 adreses, kur ikdienā aktīvi tiek izmantotas 27 667 pastkastītes. No tām 5419 ir bojātas, drošām sūtījumu piegādēm neatbilstošas, tostarp nav slēdzamas vai vispār nav uzstādītas.

Sūtījumu saņemšanai nepiemērotas pastkastītes sastopamas gandrīz katra pastnieka apkalpes teritorijā, un šī ir izplatīta problēma gan pilsētās pie daudzdzīvokļu un privātmājām, gan mazāk apdzīvotos apvidos.

Lai pasta sūtījums droši sasniegtu galamērķi, Latvijas Pasts aicina pievērst uzmanību sev piederošo pastkastīšu stāvoklim – lai tās ir darba kārtībā, ir slēdzamas, lai uz tām ir skaidri saskatāma adrese, dzīvokļa numurs vai mājas nosaukums, juridiskas personas nosaukums, lai pastkastīte atrodas pieejamā vietā un ir atbilstoša izmēra. 

Pastnieku darba pienākumu veikšanu būtiski ietekmē pastkastīšu stāvoklis, tāpēc klienti, kuru pastkastītes neatbilst noteiktajiem kritērijiem, nereti saņem paziņojumus ar aicinājumu tās sakārtot.

Svarīgs ir ne tikai pašas pastkastītes tehniskais stāvoklis, bet arī tās izvietojums. Ja īpašums atrodas pie pievedceļa, tai jābūt piecu līdz desmit metru attālumā no pievedceļa, kur iespējams piebraukt ar automašīnu, netraucējot satiksmi.

Paziņojumi klientiem var tikt piegādāti arī tad, ja līdz šim sūtījumi sasnieguši adresātu – pastnieki regulāri aktualizē šo jautājumu un fiksē gadījumus, kur sūtījumu piegāde kļūst aizvien izaicinošāka.

Ja pastkastītes nav novietotas un noformētas atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām, tad pasta pakalpojumu sniedzējam ir tiesības pasta sūtījumus atgriezt sūtītājam, neuzglabājot pasta nodaļā, vai izsniegt pēc pieprasījuma pasta nodaļā, ja sūtījums ir uzglabāts. 

Par VAS Latvijas Pasts   

Latvijas Pasts ir valsts kapitāla sabiedrība, un tās darbības virzieni ietver pasta, loģistikas un finanšu pakalpojumus. Uzņēmums specializējas iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. Latvijas Pasts, izmantojot uzticamus gaisa, sauszemes un ūdens tranzīta savienojumus, sniedz pakalpojumus kā privātpersonām, tā biznesa klientiem. Nacionālā pasta operatora komandu veido ap 2200 darbinieku.    

Latvijas Pasts rūpējas par klientu pieredzi vairāk nekā 155  pasta nodaļās. Uzņēmums pastāvīgi ievieš inovācijas un mūsdienīgas tehnoloģijas, attīstot valstī lielāko pakomātu pārklājumu 500 vietās. Latvijas Pasta vīzija – kļūt par pirmo izvēli ikkatra Latvijas iedzīvotāja sūtījumiem.