Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (turpmāk – Pārvalde) turpina noformēt un izsniegt pases un personas apliecības jeb eID kartes primāri rindas kārtībā. Lai pilnveidotu klientu apkalpošanas servisu, Pārvalde jau kopš augusta ieviesusi iespēju ērti un ātri konkrētā dienā attālināti pieteikt elektronisko kārtas numuru rindā, izmantojot mobilo lietotni Qticket.
Šis risinājums ļauj Pārvaldes klientiem attālināti iestāties rindā, izmantojot viedtālrunī lejupielādētu mobilo lietotni Qticket un tādējādi jau iepriekš uzzinot, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks un provizoriskais laiks, kad pienāks klienta kārta saņemt pakalpojumu. Jauninājums ļauj tiešsaistē sekot līdzi rindai katrā konkrētajā nodaļā – pakalpojumu var pieteikt, vēl esot mājās vai tuvojoties izvēlētajai Pārvaldes nodaļai. Tādējādi var taupīt laiku un konkrētajā dienā pieteikties pases vai eID kartes noformēšanai un saņemšanai attālināti, lai dotos uz nodaļu tikai tad, kad tuvojas apkalpošanas laiks.
“Iespēja attālināti izņemt elektronisko kārtas numuriņu klientiem ļauj ekonomēt laiku un izvairīties no ilgas stāvēšanas rindā. Tā kā nākamajā pavasarī iespējamas garas rindas uz dokumentu noformēšanu, aicinām klientus neatlikt dokumentu nomaiņu un izmantot Qticket, lai ērti saņemtu pakalpojumu jau tagad,”, uzsver Pārvaldes priekšniece Maira Roze.
Lai saņemtu elektronisko kārtas numuriņu, ir jāveic trīs vienkāršas darbības: nepieciešams viedtālrunī lejupielādēt lietotni Qticket, izvēlēties pakalpojuma sniedzēju – Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, kā arī nodaļu, kuru klients vēlas apmeklēt, un pakalpojumu ATTĀLINĀTI IESTĀTIES RINDĀ ŠODIEN.
Mobilajā lietotnē iespējams pieteikties gan personu apliecinošu dokumentu noformēšanai, gan personu apliecinošu dokumentu saņemšanai. Svarīgi atcerēties, ka iestāties rindā attālināti var tikai konkrētajā dienā un to var izdarīt 30 minūtes pēc nodaļas darba laika sākuma.
Bērnu vecākiem jāņem vērā, ka šobrīd lietotnes funkcionalitāte neparedz vairāku elektronisko kārtas numuriņu pieteikšanu no viena tālruņa, taču, ierodoties nodaļā, tiks apkalpoti– gan vecāks, gan bērni.
Klienti, kuri neizmanto viedtālruni, var pakalpojumu saņemt, kā ierasts, – apmeklējot nodaļu bez iepriekšēja pieraksta veikšanas. Ierodoties nodaļā, klienti saņems papīra kārtas numuriņu un tiks apkalpoti rindas kārtībā.
Pārvalde aicina klientus neatlikt dokumentu noformēšanu uz nākamo pavasari, lai neveidotos ļoti lielas rindas pēc personu apliecinošajiem dokumentiem, un nākt noformēt dokumentus savlaicīgi – jau tagad. Arī tie klienti, kuriem pases vai eID kartes derīguma termiņš beigsies tikai nākamā gada pavasarī, vasarā vai rudenī, ir aicināti jaunus dokumentus noformēt jau tagad.