Šī gada 16. un 17.janvārī Jēkabpils Valsts ģimnāzijas, Jēkabpils 2.vidusskolas, Jēkabpils 3. vidusskolas 9. klašu skolēniem, notika karjeras attīstības atbalsta pasākums “Kā atrast savu nākotnes izaicinājumu?” projekta “Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālā izglītības iestādēs” ietvaros.
Pasākuma mērķis bija veicināt mērķtiecīgu karjeras izvēli sava patiesā aicinājuma virzienā. Veidot prasmi, salīdzināt un samērot personīgos sasniegumus un īpašības, kuras nepieciešamas tālākai izglītības turpināšanai, un attīstīt prasmes, kuras būs vajadzīgas savas karjeras attīstības plānošanai. Palīdzēt jauniešiem skaidrāk apzināties savus talantus un īstenot iecerēto nākotnes profesijas mērķi.
Nodarbības tika balstītas uz angļu psihologa Brajena Meina izdotās grāmatas un izveidotās programmas “Goal Mapping” (Mērķu plānošanas”) metodikas, kas paredz, ka vispirms ir jāsagatavo savs prāts, – jābūt atvērtam ar pozitīvu skatu uz dzīvi. Nodarbībās interaktīvi izrunāja piemērus, kad, fokusējoties uz konkrētu tēmu, cilvēks sāk saredzēt iespējas un sāk meklēt risinājumus.
Pēc pārrunām katrs skolēns strādāja individuāli pie savas mērķu kartes aizpildīšanas. Radošās sadaļas laikā, lektore ar katru izrunāja individuālo plānu, palīdzēja labāk izplānot, ieteica idejas un iespējamos risinājumus, lai mērķu kartē plānotais būtu objektīvi izmērāms.
Skolēnu atziņas:
- Man šī stunda ļoti patika, jo es vēlreiz varēju apdomāt savas dzīves mērķus. Es iemacījos plānot savu dzīvi. Ieguvu jaunas zināšanas.
- Es ieguvu noderīgus padomus, kas man palīdzēs sasniegt sapni. Tas ir labi.
- Laba nodarbība. Man patika zīmēt savu dzīvi. Es sapratu, ka vairāk lasīšu grāmatas. Paldies par nodarbību!
- Lekcijas laikā bija interesanti klausīties par to, kā var izvirzīt savu mērķi, kas tam ir vajazīgs. Mēs izvirzījām sev mērķi un jautājumus, kas mums jādara, lai tas mērķis piepildās. Mēs iejutāmies savos mērķos un tagad, cerams, katrs zina, ko viņš vēlas.
- Es sapratu, ka varu sasniegt savu mērķi un esmu gatavs darīt visu iespējamo, lai tas izdotos. Sapratu, kas tieši man var palīdzēt.
- Es aizdomājos par saviem mērķiem, daudz ko uzzināju.
- Ļoti patika stunda, skolotāja interesanti stāstīja. Tagad man ir motivācija dabūt labāko un mīļāko darbu.
- Paldies, viss bija lieliski. Man ļoti patika. Es gribētu vēl tādu nodarbību. Tagad es zinu, ko es vēlos.
- Man patika zīmēt savu nākotnes dzīvi, kāda tā būs un ko es vēlos sasniegt. Un es sapratu, ka vajag tiekties uz savu mērķi, nenolaist rokas un censties.
- Seminārā mums izstāstīja par labvēlīgu attieksmi pret dzīvi. Pat, ja viss ir slikti, vajag sevī meklēt to, kas motivē dzīvot. Šis seminārs ir noderīgs tiem, kuri vēlas mainīt sevi un meklē sevi.
- Man palīdzēja ieskatīties sevī. Es atradu, ko es gribu un kāds ir mans mērķis. Šādas nodarbības ir vajadzīgas visiem pusaudžiem.
- Man patika šī nodarbība, jo es daudz uzzināju par sevi. Iemācījos plānot savu dzīvi.
Informāciju sagatavoja: Natālija Zarkeviča
Sarmīte Stikāne